Integracyjność
w Pięterku

Maria Montessori pragnęła, aby edukacja była dostępna dla wszystkich dzieci. Dlatego w tworzonych przez nią Casa dei Bambini miejsce znajdowały również dzieci wymagające szczególnego wsparcia. Doświadczenie pokazało, że brak porównywania i rywalizacji, a także rozpoczęcie pracy od pozytywnych doświadczeń dziecka buduje poczucie własnej wartości małego człowieka i sprzyja jego sukcesom edukacyjnym.
To właśnie Maria Montessori była prekursorką idei integracji włączającej – koncepcji, w której w jednej grupie wspólnie funkcjonują dzieci neurotypowe oraz dzieci z określonymi trudnościami rozwojowymi.
Idee, które realizujemy w naszej placówce :
-
wszystkie nasze starania dążą do budowania relacji między dziećmi, dlatego robimy wszystko aby dzieci integracyjne uczyły się współpracować z grupą rówieśniczą, dlatego nie akceptujemy nauczyciela "cienia" przy dziecku, bo dziecko z dorosłym przy boku nigdy nie będzie atrakcyjne dla rówieśników;
-
opracowujemy i realizujemy indywidualny program terapeutyczny IPET i modyfikujemy go w miarę potrzeb;
-
zapewniamy opiekę specjalistów - między innymi logopedy, pedagoga specjalnego i psychologa;
-
przygotowujemy posiłki z uwzględnieniem diet i zaleceń dietetycznych;
-
w grupie przewidujemy obecność do 30 % dzieci integracyjnych (na każdą dziesiątkę dzieci - troje);
-
ściśle współpracujemy na linii dom-przedszkole;
-
wspieramy poprzez TUS ( trening umiejętności społecznych ) całą grupę dzieci, by dostały narzędzia do radzenia sobie w trudnych społecznie sytuacjach;
-
wszystkie dzieci w placówce (zdrowe, integracyjne) muszą mieć możliwość pracy własnej;
-
w placówce nie akceptujemy zachowań agresywnych;
-
dzieci integracyjne przyjmowane są z opiniami lub orzeczeniami z publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych lub z opiniami/ orzeczeniami w procesie ich wykonywania w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych;
6 Wartości GETIF
Tworzymy edukację, która pozwala młodemu człowiekowi rozwijać się, wykorzystując naturalną ciekawość świata, talenty
i predyspozycje. Wspieramy w budowaniu poczucia własnej wartości i kształt -owaniu samoświadomości.
Uczniowie uczą się,
a nie są nauczani
Każdy powinien pracować w swoim tempie – byle skutecznie. Uczymy
w szkole, nie w domu –
stąd brak zadań domowych czy zakaz korepetycji. Nie robimy sprawdzianów, uczymy określać swój stan wiedzy i potrzeb.
Współpracujemy
zamiast rywalizować
Szkoła to krótki etap życia, czas rozwoju, miejsce doświadczania, tworzenia różnych relacji i pierwszych miłości. Nasza szkoła to przestrzeń technicznych umiejętności i inspiracji zaangażowanymi Nauczycielami.
Wdrażamy czułość
do siebie i do otoczenia
Odpowiedzialność społe-czna jest dla nas ważna. Dbamy o siebie i innych, mówimy NIE konsumpcjoni
-zmowi, wyrabiamy umiejętności pozwalające na dbałość o rzeczy (drobne szycie, majsterkowanie, gotowanie).
Wnioskujemy
i wątpimy
Edukacja to umiejętność łączenia kropek. Stawiamy na proces poznawania świata z różnych stron, różnymi środkami – poprzez doświadczenie, aktywne działanie, próby i błędy.
Podręczniki to tylko dodatek.
Jesteśmy tylko etapem
Szkoła to krótki etap życia, czas rozwoju, miejsce doświadczania, tworzenia różnych relacji i pierwszych miłości. Nasza szkoła to przestrzeń technicznych umiejętności i inspiracji zaangażowanymi Nauczycielami.
Edukacja to relacja
Przedszkole Montessori Pięterko
Publiczne Integracyjne
ul. Obywatelska 10
02-409 Warszawa Włochy
+48 530 228 591
NIP 5861947548
Nr konta :
18 1050 1924 1000 0091 1299 3341
Przedszkole Montessori Pięterko
Publiczne Integracyjne
ul. Hynka 4a
02-409 Warszawa Okęcie
+48 730 206 804
NIP 5861947548
Nr konta :
33 1050 1924 1000 0097 3957 9994







